همسر سعید جلیلی کیست؟ | پسر جلیلی چه سمتی دارد؟!

جلیلی جزو اشخاصی است که بسیار فعال بوده و پست‌های متنوع و در عین حال مهمی را در طی سال های فعالیت خود بر عهده گرفته است. او جزو سیاستمداران با گرایش اصولگرایی محسوب می‌شود.
همسر سعید جلیلی کیست؟ | پسر جلیلی چه سمتی دارد؟!
کد خبر : ۶۸۴۲۱

«سعید جلیلی» متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ در مشهد است. او سیاستمدار اصول‌گرا و دیپلمات ایرانی است.
جلیلی جزو اشخاصی است که بسیار فعال بوده و پست‌های متنوع و در عین حال مهمی را در طی سال‌های فعالیت خود بر عهده گرفته است. او جزو سیاستمداران با گرایش اصولگرایی محسوب می‌شود، توجه کنید که در سیاست ایران، کلمه اصولگرایان به اشخاصی نسبت داده می‌شود که طرفدار رهبر ایران هستند و از ایده‌ها و برنامه‌های روز‌های نخست انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند و سعید جلیلی جزو افرادی است که چنین نگرشی را در ذهن خود پرورانده اند.

مسئولیت‌های سعید جلیلی
· رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه در سال ۱۳۷۰

· معاونت اداره اول آمریکا در وزارت خارجه در سال ۱۳۷۶

· مدیریت بررسی‌های جاری دفتر راهبردی در سال ۱۳۷۹

· معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۴

· دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سال ۱۳۸۶

· نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در سال ۱۳۸۷

· عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۹۲

· عضو شورای راهبردی روابط خارجی در سال ۱۳۹۳

همسر سعید جلیلی کیست؟

سعید جلیلی در سال ۱۳۷۱ و پس از اینکه مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرد با «فاطمه سجادی» که در آن زمان پزشک عمومی بود ازدواج کرد.

چیزی که می‌توان به طور قطع راجع به همسر جلیلی گفت این است که ایشان دانش آموخته رشته پزشکی بوده و بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک دکتری، به عنوان پزشک عمومی شروع به فعالیت کرده است.

سعید جلیلی و خانواده اش تا سال ۱۳۸۴ ساکن کرج بودند و در آنجا زندگی می‌کردند، اما در حال حاضر ساکن شهرک شهید دقایقی واقع در منطقه لویزان تهران هستند.

شهرک شهید دقایقی یکی از شهرک‌هایی است که محل زندگی بسیاری از چهره‌ها و فرماندهان نظامی و سیاسی از جمله محسن رضایی می‌باشد.

همسر سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چندان ظهور و بروز اجتماعی ندارد و تاکنون اطلاعات شخصی و عکس خاصی از او منتشر نشده است.

او به عنوان یک پزشک عمومی دارای چهره‌ای مستقل از همسر است و در روز‌هایی که برخی از نامزد‌های انتخابات سعی دارند در کنار همسرانشان در محافل تبلیغانی حاضر شوند و همسرانشان در گفتگوی خبری تلویزیون حضور پیدا می‌کنند، خبری از حضور فاطمه سجادی در کنار همسرش منتشر نشده و به نظر می‌رسد او حاشیه نشینی از هیاهوی انتخابات را بر حضور فعال در مجامع ترجیح داده است. وی خود را درگیر سیاست نکرده و تا به حال در هیچ یک از امور مربوط به انتخابات، حضور فعال و موثر نداشته است و اینطور که معلوم است، ترجیح می‌دهد که به امور خود بپردازد.

همسر سعید جلیلی کیست؟ | پسر جلیلی چه سمتی دارد؟!

جلیلی می‌گوید هیچکس بهتر از همسرش او را نمی‌شناسد و بهتر است همسرش راجع به خصوصیات مثبت و منفی او اظهارنظر کند تا کاملاً درست و صحیح باشد.

زندگی شخصی سعید جلیلی از زبان خودش
حدود ۳۰ سال است که با همسر خود ازدواج کرده ام و یک فرزند پسر دارم که دانشجوی رشته برق است. هم اکنون در تهران زندگی می‌کنم و خانه خودم تنها ۱۲۵ متر است. البته الان در خانه خودم نیستم و در خانه سازمانی اسکان داریم و علت این تصمیم این بود که خانه سازمانی برای ما بزرگتر و راحت‌تر است.

معمولاً در شهر مشهد از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده می‌کردم، اما در تهران به خاطر شرایطی که بر آن حاکم است بیشتر از خودروی شخصی بهره می‌برم. خودروی شخصی من پراید ساده است و در کل زندگی تجملاتی ندارم.

کارمند وزارت خارجه هستم و بیمه ام بیمه کارمندی است.

پسر سعید جلیلی کیست؟

حاصل ازدواج جلیلی و همسرش فقط یک فرزند پسر به نام سجاد است.

«سجاد جلیلی» دانش آموخته رشته برق در دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی ارشد است.

فقط چند عکس از او در دوران کودکی و جوانی در کنار پدرش در مراسم مذهبی و نماز جمعه و اماکن مذهبی منتشر شده است.

 برادر سعید جلیلی کیست؟

«وحید جلیلی» برادر سعید جلیلی از فعالان فرهنگی اصولگراست و در سال ۱۴۰۰ به عنوان قائم مقام تحول پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما منصوب شده است.

علت قطع پای سعید جلیلی چیست؟

سعید جلیلی یکی از جانبازان جنگ است که پای راست خود را در دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ از دست داد. دلیل قطع شدن پای سعید جلیلی، نبود امکانات کافی در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه و وضعیت اورژانسی آن زمان بود که امکان درمان پای زخمی وی را غیرممکن کرد.

منبع: روز نو

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر